Iveco esittelee Euroopassa kuljettajan ajokokemusta parantavan palvelun, joka hyödyntää AWS:n koneoppimista ja palvelimettomia ominaisuuksia sekä Amazonin Alexa-virtuaaliavustajaa.

Ivecon uuden ja innovatiivisen äänipalvelun myötä kuljettajat voivat suunnitella ajoreittinsä, tarkistaa ajoneuvon huoltotarpeen ja kunnon sekä pyytää ajovinkkejä äänikomentojen avulla. Myös ohjaamon hallintalaitteita voidaan ohjata äänipalvelun avulla, jolloin kuljettajat voivat keskittyä ajamiseen ja liikenneturvallisuus paranee. Lisäksi äänipalvelu helpottaa yhteydenpitoa muihin Iveco-kuljettajiin.

Ivecon digitiimi suunnitteli uuden äänipalvelun AWS Professional Servicesin tuella. Palvelu on toteutettu AWS:n Digital Innovation Program -ohjelmassa opetettavan Working Backwards -innovaatiomenetelmän mukaisesti, ja se hyödyntää AWS:n koneoppimis-, ääni- ja tietoturvatekniikoita sekä palvelimettomia ratkaisuja.

”Olemme erittäin tyytyväisiä uuteen äänipalveluun. Siitä tulee autoteollisuuden uusi standardi”, sanoo Ivecon digitaalisuusjohtaja Fabrizio Conicella. ”AWS:n tarjoamien monipuolisten ratkaisujen ansiosta Iveco on pystynyt kehittämään ja toimittamaan uuden palvelun ennätysajassa. Lopputulos tulee vaikuttamaan olennaisesti tapaan, jolla kuljettajat ovat yhteydessä ajoneuvoihimme ja muihin kuljettajiin. Ivecon äänipalvelu tukee yhtiön tulevaa digistrategiaa tarjoamalla kuljettajille täysin uuden, vuorovaikutteisen tavan hoitaa tehtäviään ja lisää samalla työturvallisuutta ja -mukavuutta.”

Edellinen artikkeliKOME laajentaa Smart-ajatusmallia myös apurunkoihin
Seuraava artikkeliVolvo uusi myös miehistöohjaamon