Kevättä tekee, ja sen mukana tulee myös uusin Raskas Kalusto. Numerossa 2/2022 esitellään muutamia uusia hankintoja, kuten Kuljetus Knuutin tuore Volvo FH500 ja Metsä Hallion Scania R540 -ritiläauto. Käydään myös katsomassa jo viime kesänä näyttelykentällä päitä kääntänyttä Kleimolan T-Rexiä, ja yhtä lailla huomiota herättävää Siltalan Volvo N86:tta, joka ei ole uusi, mutta voisi olla. Koeajopuolella työn alla on Renault C520 -sorayhdistelmänä ja maistiaisia nautitaan myös Scania 560 S:n muodossa. Ja tukuittain muutakin asiaa löytyy, tästä sisällysluettelostahan se alustavasti selviää ja loput sitten lehdestä, joka ilmestyy virallisesti 24.3.2022.

Kalusto ja ihmiset

08 Uusi vanhalla reseptillä

Kuljetus Knuutin uusi skandinavian liikenteen auto tehtiin hyviksi havaituista aineksista.

22 Ketjun kolmas lenkki

Metsä Hallion uusi koneenkuljetus-Scania työllistyy jatkuvalla syötöllä. 

30 Selviytymistarina

Kaikki ei aina suju suunnitelmien mukaan, vaikka osatekijät olisivatkin kunnossa. 

36 Vuoden Volvo

Kuljetus Teme Oy:n uusi Volvo on kerännyt paitsi puuta, myös kuuluisuutta. 

44 Lisko lakeuksilta

Kuljetusliike Hannu Kleimola Oy:n T-Rex-Scania on isosti vihreä. 

50 Emma Mäkinen – numerolla 28

Suomalaisedustusta Nürburgringille. 

52 Tuotantotehokas yksikkö

Wetomaa Oy:n HCT-yhdistelmässä ratkaisevat lavametrit, ei maksimikantavuus.

62 Autokuljetusta

Helsingin Autokuljetus Oy:n matkassa autokuljetusarjessa.

92 Takaisin kotiin

Tuomo Siltala kunnosti huolella perheenjäseneksi luettavan Volvon.

Koeajot ja esittelyt

58 SuperKuutonen

Pikamaistiaiset Savon suunnalta uudesta Scania 560 S:stä. 

70 Mukavasti maansiirtoon

Koeajossa maansiirtoautoksi rakennettu Renault C520 10X4*6.

78 Vain toisesta päästä pidempi

Kuusiakselinen Jyki-puuvaunu.

82 Pakettia avaamaan

Mitä sisältää EU:n liikkuvuuspaketti?

86 Bigloader liukui unholaan

Kontinkäsittelyidea 80-luvulta.

88 Tuoreella jalalla

ConFootin uusi kontinjalkamalli.

Vakiopalstat

14 Uutiskuljetus

98 Seuraavassa numerossa

Edellinen artikkeliBolidenille 74-tonninen yhdistelmä täyssähkö-Scanialla
Seuraava artikkeliRuotsin kaivoksilla sähkövaihde päällä – nyt vuorossa LKAB