Iveco ilmoittaa sen keräämien lukujen osoittavan, että digitaalisen Iveco On -palvelunsa avulla 92 prosenttia kaikista Ivecon ajoneuvoissa ilmenneistä kriittisistä vioista käsitellään neljän tunnin kuluessa Pohjoismaissa.

”Tavoitteenamme on maksimoida asiakkaidemme ajoneuvojen käyttöaika ja samalla ehkäistä vahinkoja ja vakavia vikoja. Kokoamamme data osoittaa, että Iveco Onin avulla olemme pystyneet käsittelemään ja korjaamaan 92 prosenttia kaikista kriittisistä ajoneuvovioista sekä noin 94 prosenttia kaikista ei-kriittisistä vioista Pohjoismaissa. Lisäksi näemme, että noin 90 prosentissa tapauksista ongelman ratkeamiseen tai auton toimittamiseen korjaamoon on kulunut vain 24 tuntia”, kertoo Nico Jørgensen, Ivecon TCO Manager.

Iveco On -palvelun kerrotaan tarjoavan kuljettajalle ja kaluston omistajalle monipuolista reaaliaikaista tietoa – myös ongelmatilanteissa.

”Keskusvalvomomme on osa tarjoamaamme palvelua. Valvomo sijaitsee Torinossa, Italiassa, ja siellä työntekijämme istuvat ympäri vuorokauden ja valvovat kaikkia Iveco On -järjestelmäämme yhdistettyjä ajoneuvoja. Jos ajoneuvoon tulee vika, huoneessa alkaa soida hälytys. Tämän jälkeen henkilökuntamme ryhtyy hommiin ja tutkii, mikä virhe on ja miten he voivat auttaa. He antavat myös ilmoituksen asiakkaan kotimarkkinoiden jälleenmyyjälle, jotta paikallisessa teknisessä tuessa voidaan nähdä, ilmoittaako jokin ajoneuvoistamme viasta”, selvittää Henrik Vangsfeldt, Ivecon Customer & Product Support Manager.

Vakavissa vioissa valvomo voi ottaa suoraan yhteyttä asiakkaaseen ja antaa tietoa ajoneuvon tilasta, jos auto täytyy viedä heti esimerkiksi korjaamolle.

”Olemme myös aktivoineet geoaitauksen kaikissa ajoneuvoissa, jotta voimme nähdä, missä ne kulkevat. Näin valvomossa voidaan ottaa yhteyttä korjaamoon jo ennen kuin he puhuvat asiakkaan kanssa. He voivat tarkistaa, onko korjaamolla tarvittavia varaosia ja mitkä ovat vapaat kellonajat käynnille, ja kertoa tiedot suoraan asiakkaalle”, jatkaa Vangsfeldt.