Daimler Truck kertoo sen vetykäyttöisen Mercedes-Benz GenH2 -täysperävaunuyhdistelmän kulkeneen 1 047 kilometrin reitin yhdellä tankkauksella 40 tonnin kokonaismassalla normaaleissa liikenneolosuhteissa.

Energiatiheydeltään vetykaasua korkeampi nestemäinen vety tankattiin kahteen 40 kilon polttoainetankkiin, jossa se säilyy –253 asteen lämpötilassa. Yli tuhannen kilometrin taival alkoi Saksan Wörthista ja päättyi seuraavana päivänä Berliiniin. Daimler Truck näkee onnistuneen testin yhtenä osoituksena siitä, että vety on käyttökelpoinen ja varteenotettava vaihtoehto täysin päästöttömään maantiekuljetusliikenteeseen erityisesti pitkillä ja joustavuutta vaativilla kuljetusosuuksilla. 

Daimler Truckin tavoitteena on aloittaa asiakastestit vastaavalla kalustolla lähivuosien aikana ja esitellä Mercedes-Benz GenH2 -kuorma-auton tuotantoversio tämän vuosikymmenen jälkipuoliskolla.