Kuljetus 2022 -näyttely on päätetty siirtää vuodella eteenpäin. Kuljetus 2023 järjestetään messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa Jyväskylässä 25.-27.5.2023.

Kuljetus 2022 oli tarkoitus järjestää toukokuussa 2022. Nyt päätetyllä aikataulumuutoksella Kuljetusmessut palaa alkuperäiselle aikataulurytmille parittomille vuosille.

Kuljetus 2023 -tapahtuman järjestävät Autotuojat ja -teollisuus ry, Teknologiateollisuuden Perävaunut ja päällirakenteet -toimialaryhmä sekä Jyväskylän Messut Oy. Näytteilleasettajina ovat mm. kuorma- ja pakettiautojen maahantuojat, perävaunujen ja päällirakenteiden valmistajat sekä muut alan tärkeimmät tuotteiden ja palveluiden tarjoajat niin Suomesta kuin ulkomailtakin.

”Siirtopäätökseen vaikutti koronatilanteen aiheuttama epävarmuus yrityksissä ja kävijöissä. Koronatilanteesta huolimatta kuorma- ja pakettiautojen kysyntä on ollut vilkasta ja kalustopuolelle on tullut paljon mielenkiintoisia uutuuksia. Vuoden päästä uusia malleja ja uutta teknologiaa on tarjolla vielä enemmän, joten tässä vaiheessa katseet siirtyvät jo toukokuulle 2023. Tapahtumasta on odotettavissa aiempaakin näyttävämpi”, toteaa Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio.

”Perävaunujen ja päällirakenteiden toimialalla pandemian aiheuttamat muutokset vaikuttavat edelleen. Lisäksi lukuisat kotimaiset ja kansainväliset messutapahtumat on aikataulutettu vuodelle 2022, joten palaaminen alkuperäiseen vuosirytmiin parittomille vuosille on perusteltua. Uskomme Kuljetus 2023 -näyttelyn muodostuvan pitkän odotuksen jälkeen menestykseksi”, kommentoi Teknologiateollisuuden Perävaunut ja päällirakenteet -toimialaryhmän puheenjohtaja Aki Sirén.

Näytteilleasettajien osastosopimukset päivitetään uuteen ajankohtaan automaattisesti. Kuljetusmessut järjestetään vuonna 2023 jo neljättä kertaa Jyväskylässä. Paviljongin viisi tapahtumahallia ja laajat ulkoalueet, yhteensä yli 40 000 neliömetriä, ovat tapahtuman käytössä. Vuonna 2017 tapahtuma keräsi yli 220 näytteilleasettajaa ja yli 15 000 vierasta.

Edellinen artikkeliSKAL Kuljetusbarometri: ammattidiesel välttämätön kannattavuuslääkkeeksi
Seuraava artikkeliMANin myynti vuonna 2021 jo lähellä koronapandemiaa edeltävää tasoa