Iveco osallistui kahdeksanteen Gasnam-konferessiin, jossa alan ammattilaiset ja journalistit kohtaavat keskustellakseen luonnollisen ja uusiutuvan kaasun käytöstä Espanjassa ja Euroopassa. Gasnam on järjestö, joka edistää luonnollisen ja uusiutuvan kaasun käyttöä tieliikenteen ja merenkulun polttoaineena Espanjassa ja Portugalissa. Järjestöllä on parhaillaan 135 jäsentä useilta eri aloilta: energia-alalta, autoalalta, tekniikan alalta, jälleenmyyjien alalta, kuljetusalalta ja eri instituutioista. Yli 20 näytteilleasettajaa osallistui virtuaalisen tapahtumaan, joka järjestettiin 21.–23. syyskuuta. Näytteilleasettajilla oli mahdollisuus analysoida vaihtoehtoisen polttoaineen tarjoamia etuja ja tehoa.

Ivecon brändijohtaja Thomas Hilse oli yksi tilaisuuden pääpuhujista. Hilse puhui asiakastuesta ja nollapäästöihin johtavan polun valitsemisesta kuorma-automarkkinoilla. Hilse selvitti asiaa: ”Päätavoite, eli nollapäästöinen liikenne saavutetaan käyttämällä eri teknologioita sen mukaan, minkälaisia työtehtäviä ja käyttötarkoituksia kullakin asiakkaalla on. Ei ole olemassa yhtä yksittäistä ratkaisua, joka sopisi kaikille. Ivecon tie hiilineutraaliuteen alkaa maakaasusta ja etenee LNG:n, joka toimii siltana vedyn käyttöön, ja bio-LNG:n kautta lopulliseen tavoitteeseensa: täydelliseen valikoimaan vihreän liikkuvuuden ratkaisuja.” 

Ivecon hyöty- ja erikoisajoneuvojen kansainvälinen tuotantojohtaja Ángel Rodríguez Lagunilla painotti, että ”kestävyys on Ivecon kantava voima, kuten omistautumisemme maakaasuteknologiaan ja täydellinen valikoimamme maakaasuajoneuvoja osoittaa. Lisäksi olemme saavuttaneet kaiken kestävillä prosesseilla, jotka ovat keskeisessä asemassa alan uudistumisessa.”

Konferenssi tarjoaa tunnustetusti viitearvot maantieliikenteen ja merenkulun vaihtoehtoisille teknologioille. Konferenssin ensimmäisten päivien aikana Ivecon tuotekehityksen ja -suunnittelun varajohtaja Pablo Cebrián osallistui paneelikeskusteluun aiheesta ”Liikkuvuus vedyllä: Tulevaisuus, joka on yhä enemmän ajankohtainen”. Hän huomautti, että ”kaikki jo olemassa olevat ja vielä kehitteillä olevat teknologiat ovat tarpeellisia, jos haluamme saavuttaa vuodelle 2030 asetetut päästöjen vähentämistavoitteet sekä tietenkin päästä myös tavoitteeseemme 100-prosenttisesti hiilidioksidipäästövapaasta kuljetusalasta vuoteen 2050 mennessä. Vety on tulevaisuuden paras vaihtoehto pitkän matkan kuljetuksiin, ja seuraavien viiden vuoden aikana näemme valtavan kasvun kaikissa teknologioissa, jotka mahdollistavat vedyn hyödyntämisen: tuottamisessa, jakelussa, kuorma-autojen korkeapainesäilytysjärjestelmissä ja ennen kaikkea polttokennoissa.”

Iveco kertoikin edistävänsä jatkossakin kaasukäyttöisten ajoneuvojen myyntiä ja kehitystä, muistuttaen samalla olevansa tällä hetkellä maakaasukäyttöisten hyötyajoneuvoteknologioiden kansainvälinen markkinajohtaja yli 35 000 myydyllä maakaasuajoneuvollaan. Tällä hetkellä maakaasumalleja löytyy kolmesta moottoriperheestä, joiden teho vaihtelee 136 ja 460 hv:n välillä, ja ajoneuvotuotteita löytyy 3,5 tonnista 40 tonniin. Esimerkiksi Iveco nosti S-Way NP 460 -kuorma-auton, jonka se kertoo olevan markkinoiden ainoa kaasuajoneuvo, jonka toimintasäde on jopa 1 600 km ja moottorin teho 460 hv.