Vuonna 2019 International Truck of the Year -palkinnonkin saanut ja vuonna 2018 ensiesitelty Ford F-MAX kokee vuonna 2021 pieniä päivityksiä, ja samalla esitellään 250 kappaaleen Blackline-erikoismallisto. 

Suomessa ja läntisillä lähialueilla Ford F-MAX on yhä tuntematon suuruus, mutta esimerkiksi Venäjällä ja yhä enenevissä määrin myös Itä-Euroopan maissa autosta tehdään kauppaa. Suomessa ja Pohjoismaissakin jalansijaa on sen verran, että TIP Trailer Services on valtuutettu huoltopisteverkosto, mikäli tarvetta sattuisi löytymään.

F-MAX on kerännyt huomiota varsin modernilla otteellaan, joka ei esimerkiksi ulkoasun yleisilmeeltään juuri mistään nykypäivän kilpailijasta eroa. Vastaavasti myös sisätilojen kohdilla rastitetaan monta sellaista kohtaa, joita kaukoliikenneautoilta nykyään edellytetään. On täysin tasainen lattia, 2,16 metrin sisäkorkeus, 260 millimetrin pituussäätövarat istuimissa ja kaksi petiä. 

Moottorina F-MAXissa on 12,7-litrainen, 493-hevosvoimainen Ford Ecotorq -kuutonen, joka on turkkilaisen Ford Otosanin kehittelyä ja valmistusta. Moottori kuuluu Ecotorq-tuotelinjan toiseen sukupolveen, ja ensimmäisen kerran tällä nimellä moottoreita alettiin valmistaa vuonna 2003. 12,7-litrainen versio on saatavana aina Euro 6D -päästötasoon saakka. Vuodelle 2021 esitellään myös moottorin Eco-Mode jonka kerrotaan tarjoavan 5% polttoainesäästöt.

Akselijärjestyksenä on tällä erää vain 4×2 jonka toki määrännee pitkälti kysyntä tämän tyyppiselle autolle. Ford on kuitenkin kertonut kehittelevänsä myös muita konfiguraatioita, ja niitä odotellessa vuonna 2021 julkistetaan normaalia 3600-millimetristä pidemmällä, 3 750 millimetrin akselivälillä ja jopa 1350 litran polttoainekapasiteetilla varustettu L-malli, jonka kerrotaan tarjoavan jopa 5000 kilometriä ajoa täysillä tankeilla. 
Peruslähtökohta polttoainesäiliössä on 600 litraa, ja siitä seuraava vaihtoehto, 1050 litraa, saavutetaan sen pariksi lisättävällä 450 litran tankilla. Vaihteistona F-MAXissa on ZF:n 12-nopeuksinen Traxon-robottilaatikko.

Ford F-MAX L on suunnattu jopa 5000 kilometrin suorituksiin yhdellä tankkauksella

Auto valmistetaan Turkissa Ford Otosan -tehtailla Inönüssa, ja samaa autoa myydään ja valmistetaan myös Kiinassa lisenssinimellä JMC Weilong HV5. 

Suomalaisittain lähimmät F-MAX-myyntipisteet löytyvät joko Pietarista tai sitten Puolan suunnalta. Fordin strateginen tavoite on saavuttaa kuorma-autokaupassa 5% markkinaosuus 80 maassa vuoteen 2023 mennessä, ja tämä kattaa kuuleman mukaan myös suuren osan Euroopasta. Ainakin itäeurooppalaisittain peilattuna eväät auton massamyynnille ja kovalle kilpailulle vaikuttavat olevan kunnossa. Seuraillaan siis tilanteen kehittymistä.