Volvolta sähkökuorma-auto 600 kilometrin toimintamatkalla

600 kilometriä yhdellä latauksella on matka, jonka Volvon seuraavan sukupolven kuorma-autolla pystyy valmistajan mukaan ajamaan. Pidempi toimintamatka lupailee eräänlaista läpimurtoa pitkän matkan pakokaasupäästöttömille kuljetuksille.

Volvo lanseeraa ensi vuonna uuden pitkän toimintamatkan version FH Electric -kuorma-autosta. Uutuus pystyy saavuttamaan jopa 600 kilometrin toimintamatkan yhdellä latauksella. Tämän uskotaan mahdollistavan sen, että kuljetusyritykset voivat liikennöidä sähkökuorma-autoilla kaupunkien välisillä ja pitkän matkan reiteillä ja ajamaan täyden työpäivän ilman välilatausta. Uusi Volvo FH Electric tulee myyntiin vuoden 2025 jälkimmäisellä puoliskolla. 

”Uusi sähköinen lippulaivamallimme tulee olemaan loistava täydennys laajaan sähkökuorma-autojen mallistoomme ja mahdollistamaan pakokaasupäästöttömät kuljetukset myös pidemmille reiteille. Se tulee olemaan hyvä ratkaisu kuljetusyrityksille, joiden kuorma-autoilla on korkea vuosittainen ajosuorite ja jotka ovat vahvasti sitoutuneet vähentämään CO2-päästöjä”, sanoo Roger Alm, Volvo Trucksin johtaja. 

600 kilometrin toimintasäteen mahdollistaa Volvon uusi vaihteistoteknologia, niin sanottu e-akseli, joka luo merkittävästi enemmän tilaa akkukapasiteetille autossa. Tehokkaammat akut, edelleen kehitetty akkujen hallintajärjestelmä ja tehokuutta lisäävä voimansiirto pidentävät myös toimintamatkaa. 

”Kuljetusala edustaa seitsemän prosenttia maailmanlaajuisista päästöistä. Akkusähkökuorma-autot ovat tärkeitä välineitä ilmastojalanjäljen pienentämiseksi. Sähkökuorma-autojen tuomien merkittävien ympäristöhyötyjen lisäksi ne tarjoavat kuljettajille paremman työympäristön matalammalla melutasolla ja pienemmillä tärinöillä”, Roger Alm sanoo.      

Volvo Truck Center Porvoo uusiin tiloihin loppuvuonna 2025

Volvo Truck Center Porvoo siirtyy uusiin, nykyaikaisiin toimitiloihin loppuvuodesta 2025. Muutto on osa Volvo Finland Ab:n jatkuvaa sitoutumista parantaa asiakaspalvelua ja tarjota henkilöstölle entistä turvallisempi ja viihtyisämpi työympäristö.

Volvo Truck Center Porvoon toimipisteessä on Volvo- ja Renault Trucks -kuorma-automyynti, huoltokorjaamon asiakaspalvelutilat, kattavat varaosapalvelut sekä huoltokorjaamo.

Uusi Volvo Truck Center Porvoon toimipiste tulee sijaitsemaan Kuninkaanportin alueella, osoitteessa Harabackankatu 12. Kuninkaanportin alue valikoitui Volvo Finlandin mukaan sijainniksi erinomaisen saavutettavuutensa ansiosta, mikä parantaa entisestään asiakaspalvelun tasoa ja helpottaa raskaan liikenteen pääsyä huoltokorjaamoon.

”Muutto uusiin tiloihin on merkittävä askel Volvo Truck Center Porvoon toiminnan kehittämisessä. Uudet tilat on suunniteltu erityisesti suurempia ajoneuvoja varten, mikä mahdollistaa tehokkaamman ja laadukkaamman palvelun. Olemme jo pitkään panostaneet työturvallisuuteen ja -viihtyvyyteen ja kehittäneet toimintaa koko organisaation voimin. Uuden kiinteistön myötä myös Porvoossa on helpompaa työskennellä turvallisesti ja sujuvasti”, Volvo Finland Ab:n kehitysjohtaja Jussi Ruokonen kertoo. 

Uusi huoltokorjaamo on pinta-alaltaan 2170 m² ja tontti käsittää yhteensä 1,3 hehtaaria. Rakennukseen tulee neljä 36 metriä pitkää läpiajettavaa huoltopaikkaa, diagnostiikkapaikka sekä pesuhalli, johon etsitään parhaillaan toimijaa. Tilat on suunniteltu vastaamaan myös tulevaisuuden tarpeisiin, kuten sähkö- ja kaasuajoneuvojen huoltoon ja ylläpitoon. 
 
Rakennus on suunniteltu energiatehokkuus ja ympäristöystävällisyys edellä. Kiinteistö käyttää 100 % uusiutuvaa tuulisähköä ja vihreää kaukolämpöä. Lisäksi huoltokorjaamon lattialämmitys ja LED-valaistus takaavat sekä mukavuuden että energiansäästön. Kaikki kiinteistössä syntyvät jätteet käsitellään asianmukaisesti kierrätyksen ja jätehuoltoyhtiöiden kanssa.

Projektin eteneminen

Rakennustyöt alkavat syyskuussa 2024. Rakennuslupa hankkeelle myönnettiin elokuussa 2024. Projektin rakennuttajana ja vuokranantajana toimii Baggerla Oy. Pitkäaikainen vuokrasopimus takaa Volvo Truck Center Porvoon sitoutumisen alueen talouskehitykseen ja asiakkaiden palvelemiseen entistä paremmin.
 
”Muutto uusiin tiloihin on meille merkittävä investointi ja osoitus siitä, että haluamme kehittää palvelujamme Porvoossa ja sen lähialueilla. Uudet tilat tarjoavat erinomaiset puitteet niin asiakkaillemme kuin henkilöstöllemme, ja ne tukevat Volvon arvoja kestävyydestä, turvallisuudesta ja tehokkuudesta”, Volvo Truck Center Porvoon huoltopäällikkö Mika Savolainen sanoo. 

Mählers-myynti alkoi Suomessa

Suomalaisille aura- ja tienhoitomarkkinoille tulee uutta väriä ja vaihtoehtoja, kun Mählers Finland aloitti toimintansa organisoinnin kesällä.

Yritystä vetää Jani Timoniemi, joka omaa alalta sekä omakohtaista aurausurakointikokemusta, että muun merkkisten auravarusteiden myynti- ja markkinointitaustaa. Monet aurauksen ja tienhoidon piirissä toimivat tuntevat Janin hyvin.

FinnMETKOssa ensiesiintymisensä tehnyt Mählers Finland kertookin, että kävijöiden mielenkiinnon herätti luonnollisesti kirkkaan väriset uudet aurat, mutta paljon keskusteluja käytiin myös alusteristä traktoreihin ja kuorma-autoihin, sekä muista tienhoidon työlaitteista. Markkinoilla tuntuu olevan kysyntää vankoille alusterille.

Suomeen kootaan oma kulutusvaraosavarasto, ja Mählersin aurat valmistetaan Keski-Ruotsissa, likimain Kokkolan korkeudella. Yhteydet tehtaalle ovat edustajien mukaan nopeat.

FinnMetkossa oli yrityksen omalla osastolla esillä kaksi eri auratyyppiä, korkealle heittävä Mählers DPH-etuaura ja asiakkaalle jo myyty 16-jalkainen Mählers 45C -sivuaura.

Etuaurassa on täydellinen kiinnike ja yksittäin periksiantavat teränpidikkeet. Aura heittää lumen korkealle ja kauas jo pienellä nopeudella.

Sivuaura on varustettu pisimmällä jatkeella 16-jalkaiseksi. Muut saatavilla olevat siiven pituudet ovat 10, 12, ja 14 jalkaa.

DAF-myyntiin vahvistusta Varsinais-Suomessa

DAF-myyntiin tulee uutta tehoa Varsinais-Suomen aluella, kun Kari ”Peltsi” Heinilä tekee paluun kuorma-automyynnin pariin.

Kari Heinilä on aloittanut DAF-myyjänä Varsinais-Suomen alueella, Vuolta Trucks and Trailers Ky:n toimipisteellä Kaarinassa. Heinilän raportoidaan olevan täynnä energiaa kuin Vichy-pullon ja Kaarinassa ollaan valmiina tekemään tarjouksia sekä kauppoja niin uusien kuin vanhojen DAF-asiakkaiden kanssa.

Toimisto sijaitsee osoitteessa Voivalantie 28, 20780 Kaarina, ja Heinilän tavoittaa myös puhelimitse numerosta 050 431 6779 ja sähköpostitse osoitteesta kari.heinila@nordictruckcenter.com.

MAN eTGL ensiesitellään IAA:ssa 

Uuden eTGL:n myötä MANin kuorma-autovalikoimasta löytyy täysin sähköinen ratkaisu 12 tonnista 42:n tonnin kokonaispainoluokkaan saakka. Uusin tulokas on jakeluauto 6,6 tonnin hyötykuormalla, 235 kilometrin toimintasäteellä ja noin puolen tunnin latausajalla. Myynnin on tarkoitus alkaa huhtikuussa 2025.

MAN Truck & Bus esittelee uuden MAN eTGL:n IAA 2024 -messuilla. Sähkökäyttöinen 12 tonnin kuorma-auto täydentää MANin sähkökäyttöisten kuorma-autojen valikoimaa kevyeen jakelukuljetukseen. Valmistaja kertoo, että uusi eTGL tarjoaa 235 kilometrin toimintasäteen, noin 30 minuutin pikalatauksen ja jopa 6,6 tonnin hyötykuorman. Yhdessä eTGS:n ja eTGX:n kanssa MAN tarjoaakin nyt uuden eTGL:n myötä koko kokonaispainovalikoiman 12:sta 42:n tonniin täysin sähköisesti. Valmistajalta linjataan, että verrattain alhaiset toimintasädevaatimukset, mahdollisuus lataukseen logistiikkapaikoilla ja polttomoottorikäyttöisten kuorma-autojen lisääntyvät melu- ja päästörajoitukset kaupunkien keskustoissa tekevät kaupunkien jakelukuljetuksista tärkeän lähtökohdan siirtymiselle sähköiseen liikkuvuuteen. 

”Uuden eTGL:n myötä MANista on tulossa todellinen täyden valikoiman tarjoaja sähköisen liikkuvuuden alalla. MAN tarjoaa kuljetusyrityksille nollapäästöisiä käyttövoimia yhdeltä toimijalta aina yöaikaisista supermarketin toimituksista raskaisiin pitkän matkan kuljetuksiin. Noin 2000 tilausta ja tilauskyselyä eTGX- ja eTGS-malleistamme osoittavat jo nyt, että modulaarinen akkukonseptimme yksilöllisiin käyttöönotto-, kori- ja toimintasäteen vaatimuksiin vastaa asiakkaidemme tarpeita. Suuren hyötykuorman, lyhyiden latausaikojen ja kaupunkilogistiikan kannalta optimaalisen toimintasäteen ansiosta eTGL täydentää eTruck-kuorma-autovalikoimaamme täydellisesti”, MAN Truck & Busin toimitusjohtaja Alexander Vlaskamp kertoo uuden kevytsähköisen jakeluauton ensi-illan jo häämöttäessä. 

Uusi MAN eTGL perustuu dieselvalikoimasta tuttuun 12 tonnin TGL-malliin, ja siinä käytetään samoja teknisiä komponentteja kuin sen ”raskaissa” veljissä eTGS:ssä ja eTGX:ssä: MANin erityisesti hyötyajoneuvokäyttöön kehittämät ja Nürnbergin tehtaalla valmistamat kaksi akkua on asennettu rungon oikealle ja vasemmalle puolelle, ja niiden käyttökapasiteetti on 160 kWh. Lataus tapahtuu CCS-liitännän kautta jopa 250 kW:n teholla valmistajan mukaan noin 30 minuutissa (10 % – 80 % SoC, 250 kW, 335 A), joten lataus on tehokasta ajotaukojen aikana. 

Sähkömoottorista ja kaksivaihteisesta vaihteistosta koostuva voimansiirtoyksikkö on sijoitettu keskelle runkoa, ja sen kerrotaan antavan 285 hv:n eli 210 kW:n tehon taka-akselille kardaaniakselin välityksellä. 4500 mm:n akseliväli on suunniteltu selvästi ketteräksi kaupunkiliikenneoloihin, ja se voidaan yhdistää 6200–7300 mm:n pituisiin koripituuksiin, jotka ovat tyypillisiä kevyille jakeluautoille.

Tilavan päiväohjaamon luvataan tarjoavan saman ajomukavuuden kuin dieselkäyttöinen vastineensa: erityisen matala sisäänkäynti on suunniteltu MAN:n mukaan ergonomisesti niin, että toistuvat sisään- ja uloskäynnit sujuvat helposti, ja kuljettajan ympärillä olevat lukuisat helposti saavutettavissa olevat säilytyslokerot mahdollistavat rahtiasiakirjojen, kirjoitusalustan, tabletin tai matkapuhelimen nopean käsittelyn ja tarjoavat asianmukaiset latausliitännät. Keskitetty, täysin digitaalinen 12,3-tuumainen näyttö antaa tavanomaisten ajotietojen lisäksi kattavat tiedot akun varaustilasta, toimintasäteestä, senhetkisestä energiantarpeesta ja rekuperaatiosta. Asiakkaalle tarjotaan myös MAN:n kattavasta paletista erilaisia sähköisiä palveluita, kuten eMobility, erilaisia latausinfran kumpaanuussopimuksia ja latauspisteisiin liittyviä reitinsuunnittelutyökaluja kuten Man SmartRoute ja Charge&Go, sekä tietenkin ajoneuvon huolto- ja rahoitusratkaisuja erityisesti sähköajoneuvoon sopivasti.

Sjöblomille menestystä Elmiassa – Nordic Trophy Englantiin

Kuvat: Ari Perttilä

Vuoden 2024 Nordic Trophy lähtee Englantiin, ja sen vie kotiin Härmässäkin nähty BH Cecil & Sons DAF-puolikasyhdistelmällään. Suomeen mainetta ja kunniaa niitti karjaalainen Sjöbloms Tankservice tuoreella Kalle Rovanperä -teemaisella FMX-Volvollaan.

Tämä vuoden Nordic Trophyn voittaja on englantilainen BH Cecil & Sons DAF XG+ -puoliperäyhdistelmällään. Toiseksi kiipesi viime vuoden voittaja, sveitsiläinen Müller. Kolmanneksi sijoittui karjaalainen Sjöbloms Tankeservice FMX-Volvolla. Tälle autolle jaettiin palkintoja myös Erikoisautojen ykköspokaalin, parhaan maalauksen kakkossijan, parhaan päällirakenteen ja haastajaluokan kolmosen merkeissä. Raskas Kalusto -lehti onnittelee voittajia! Aiheeseen palataan tarkemmin erillisen Elmia-raportin muodossa lehdessämme.

Uusi G38-laatikko Scanialta 770-hevosvoimaisen V8:n pariksi

Scania esittelee Ruotsin Elmia-messuilla uusimman version Scania Opticruisen G-sarjan vaihteistoista. G38 on kehitetty erityisesti toimimaan yhdessä Scanian tehokkaimman V8:n kanssa.

G38 on G-sarjan vaihteistojen uusin tulokas. Se on räätälöity käsittelemään Scanian 770 hv:n V8:n tuottamaa 3700 Nm:n vääntömomenttia. Laatikossa itsessään on silti täsmälleen samat mitat ja paino kuin G33:ssa. Kuinka jämäkämpi kirstu on mahdutettu näihin mittoihin?

”Kyse on pohjimmiltaan metallurgiasta, äärimmäisempien teräslaatujen valitsemisesta ja hammasrattaiden kiillotuksen ja kuulapuhalluksen kaltaisten tekniikoiden soveltamisesta tiettyjen tärkeiden komponenttien kovettumisen ja kestävyyden lisäämiseksi”, sanoo Mats Henriksson, Scanian kehitysinsinööri. ”Olemme myös lisänneet ylimääräisiä öljykanavia tärkeimpiin osiin, mutta siinä kaikki – G-sarjan perusrakenne on itsessään erittäin luja.”.

G-sarjan vaihteistot ovat tyypillisesti 60–70 kg kevyempiä kuin muut Scanian vaihdelaatikot, pääasiassa täysalumiinikoteloiden ja pienempien kokonaismittojen vuoksi. Toinen keskeinen saavutus on melun vähentäminen, joka on edellytys tulevien määräysten täyttämiselle. Näiden automaattisten manuaalivaihteistojen vaihteenvaihdot tehdään pneumaattisilla toimilaitteilla. Käyttämällä akselijarruja Scanian insinöörit ovat pystyneet vähentämään synkronointien määrää, tilaa käytetään sen sijaan leveämmille hammasrattaille.

G38CM tai G38CH tarjoaa oikeanlaisia ominaisuuksia Scanian asiakkaille, jotka käyttävät 770 hv:n V8-koneita. Korkeat yhdistelmämassat puutavarakuljetuksissa, kaivoksissa tai mäkisissä ja/tai epätasaisissa tieolosuhteissa sopivat täydellisesti "voimaparille" – Scanian 770 hv:n V8-moottorille yhdessä G38 Scania Opticruise -vaihteiston kanssa.

”G-sarja ja sen ominaisuudet olivat jonkinlainen vallankumous esittelyhetkellä, ja ne ovat sitä edelleen, jos minulta kysytään”, kertoo Scania Trucksin tuotepäällikkö Bo Eriksson”G-sarja tarjoaa kaikille asiakkaillemme lisäarvoa, samalla kun se on joustava ja sopii laajaan käyttötarpeeseen ja useisiin toimintoihin, joissa käytetään paljon hevosvoimia ja vääntömomenttia. Esimerkiksi raskaan liikenteen vetoautot hyötyvät varmasti G38-mallista. Se on erinomainen lisä Scanian modulaarisen järjestelmän tasapainoisiin suorituskykyvaiheisiin.”

G-sarjan vaihteistot voidaan tilata myös HD-versioina (Heavy Duty), eikä G38 ole poikkeus. G38CH:nä siinä on leveämpi planeettavaihteisto, joka lisää entisestään kestävyyttä. Tämä lisää kykyä käsitellä kardaaniakselin suurta vääntömomenttia myös vaativimmissa tieolosuhteissa alemmilla tieverkoilla ja huonokuntoisilla metsäpätkillä.

G38-vaihteisto on lyhyempi kuin Scanian nykyinen GRSO926 vaihteisto, joka on suunniteltu samantyyppiseen käyttöön. Tietty ero niiden välillä on, sillä G38:lla on vain yksi sisäänrakennettu vääntömomentin rajoitus: vain 100 Nm moottorin tehoa rajoitetaan tietyllä vaihteella ja kierrosluvulla, jota valmistajan mukaan tuskin edes huomaa. G38 tarjoaa 14 vaihdetta eteenpäin, joihin kuuluu myös superryömijä ja suora vaihde, sekä mahdollisuus määrittää jopa 8 vaihdetta taaksepäin.

G38 on kehitetty erityisesti toimimaan yhdessä Scanian 770 hv:n V8:n kanssa

Sähköllä halki Euroopan

Daimler Trucks AG:n järjesti kesällä historian kattavimmaksi kuvaillun kiertueensa Mercedes-Benz eActros 600 -sähkökuorma-autolla. Kattavuus ei muodostunut kiertuekaluston tai koeajajien määrästä, vaan matkan mitasta.

Kuvaavalla eActros 600 European Testing Tour -nimellä toteutettu kiertue koostui kahdesta 40-tonnisesta eActros 600 -puoliperävaunuyhdistelmästä, joilla taitettiin yli 15 000 kilometrin matka kaikkiaan 22 maan läpi.
Sähköisten kaukoliikenne-Mercedesten kiertueen kohokohtiin kuuluivat Euroopan mantereen pohjoisin ja eteläisin piste: Pohjois-Norjassa sijaitseva Nordkapp ja Manner-Espanjan eteläisin kaupunki Tarifa. Suomeen autot saapuivat Norjasta maanantaina 24.6. jatkaen Nelostietä Rovaniemen, Jyväskylän ja Lahden kautta Helsinkiin. Helsingistä autot jatkoivat perjantaina 28.6. Tallinnaan ja sieltä edelleen Riikaan. Sieltä matka eteni Puolan, Tšekin, Slovakian, Kroatian, Slovenian, Italian, Monacon, Ranskan, Espanjan, Portugalin, Belgian ja Hollannin kautta Saksaan. Kokonaismittaa 45 päivää kestäneelle matkalle tuli yli 15 000 kilometriä. 

Kiertueen tarkoituksena oli ladata akut yksinomaan julkisilla latausasemilla reitin varrella. Latausmahdollisuuksien lisäksi kiertueella kerättiin kokemuksia erilaisista reiteistä, vaihtelevista topografioista ja ilmastovyöhykkeistä sekä niiden vaikutuksesta yhdistelmien energiankulutuksesta. 

Kaukokuljetuksiin tarkoitetussa eActros 600:ssa on 621 kWh:n akkukapasiteetti jaettuna kolmeen erilliseen 207 kWh:n akkuyksikköön. Akut edustavat LFP- eli litium-rautafosfaattiteknologiaa.

Kokonaisuuteen kuului myös sähköistetty eTrailer-perävaunu, jossa on e-akseliin liitetty akku tarjoamassa lisätehoa vetämiseen. Daimler Trucksin mukaan sähköperävaunun akkukapasiteetin mukaan eActros LongHaulilla voidaan yltää 800 kilometrin toimintamatkaan yhdellä latauksella. Ilman eTraileria lataus riittää noin 500 kilometrin ajoihin. Niin sanotun megawattilatauksen ansiosta akut täyttyvät 30 minuutissa 20:stä 80 prosentin varaustasolle.

HKK-Kuljetus Oy:stä vuoden 2024 SKAL Kuljetusyritys

Pylväiden ja raakapuun kuljetuksiin erikoistunut HKK-Kuljetus Oy on valittu vuoden 2024 SKAL Kuljetusyritykseksi. Yrityksen kerrotaan olevan merkittävä toimija pylväskuljetuksissa Pohjoismaiden alueella. 

HKK-Kuljetus Oy on perheyritys, jonka juuret ovat 1960-luvulla ja raakapuun kuljetuksissa. Nykyään 35 henkilöä työllistävä ja liikevaihdoltaan runsaan kahdeksan miljoonan euron yritys on pylväskuljetusten erikoisosaaja. HKK-Kuljetus ajaa puunrungot pylvästehtaille samalla kalustolla kuin valmiit pylväät asiakkaille. Noin puolet liikevaihdosta tulevan raakapuun kuljetuksesta ja puolet pylväskuljetuksista.

HKK-Kuljetuksen kuljetusmatkojen kerrotaan olevan pisimmillään useiden tuhansien kilometrien mittaisia. Yritys toimi vuodesta 2012 alkaen vuosikymmenen omalla tytäryhtiöllä Norjassa ja nousi siellä markkinajohtajaksi pylväskuljetuksissa. Muuttuneen kilpailutilanteen vuoksi HKK-Kuljetus lakkautti tytäryhtiön, mutta kuljetuksia tehdään edelleen Norjaan, Ruotsiin, Tanskaan sekä Keski-Euroopan maihin.

Champion-öljyt TAVO:n hyllystä

Champion Lubricants on belgialainen voiteluainemerkki, jonka takana on yli 65 vuoden kokemus suorituskykyisten voiteluaineiden ja nesteiden kehittämisestä ja tuottamisesta kaikenlaisiin ajoneuvoihin sekä eri sovelluksiin. Suomessa merkki on toiminut yli 10 vuotta, ja nyt tiedossa on merkittävää kasvua.

Belgialainen voiteluainevalmistaja Champion  Lubricants on hiljattain lisännyt yhden jäsenen joukkoonsa vauhdittaakseen kasvua sekä tukeakseen investointeja Suomen markkinoilla. Vastikään tiimiin on liittynyt aluemyyntipäällikkö Otto Ilola, ja hänellä on yli 20 vuoden kokemus autoteollisuuden ja teollisuuden voiteluainetoiminnasta. 

Lisäksi valmistaja vahvistaa jalansijaansa Suomen voiteluainemarkkinoilla kehittämällä alan keskeisten toimijoiden kanssa tekemäänsä yhteistyötä. Champion Lubricants on rakentanut vahvaa kumppanuutta HL Group Oy:n kanssa yli 10 vuoden ajan erityisesti  henkilöautosegmentissä. Nyt Champion Lubricants on kehittämässä palvelua ja saatavuutta myös hyötyajoneuvojen puolella. 

Kuluvan vuoden huhtikuussa TAVO Oy:stä tuli merkin virallinen HD-tuotteiden jälleenmyyjä Suomessa, mikä kasvattaa voiteluaineiden jalansijaa uudelle segmentille  palvelu- ja jakelustrategialla. Champion-tuotteet ovat myynnissä TAVO-myymälöissä ja protruck.fi-verkkokaupassa. 

Champion Lubricantsilta kerrotaan, että tuote on yrityksen kaiken toiminnan ytimessä. Alan asiantuntijoista koostuvan tiimin ja oman sisäisen laboratorion avulla Champion kertoo varmistavansa korkeimman laadun tuotantoprosessin jokaisessa vaiheessa. Tämän asiantuntemuksen ja tuotteiden laadun vahvistavat yli 300 OEM-hyväksyntää ja ISO-sertifiointia. 

Vuonna 1955 perustettu Champion Lubricants lupaakin olla ns. yhden luukun ratkaisujen tarjoaja, kattaen kaikki raskaan kaluston sovellukset: moottoriöljyt, voimansiirtonesteet, jäähdytysnesteet, hydraulinesteet, jarrut- ja ohjaustehostinnesteet, voitelurasvat ja paljon muuta. Vuotuinen tuotantomäärä on 150 miljoonaa litraa erilaisia tuotteita.

Champion kertoo olevansa tietoinen siitä, että raskas auto- ja konekalusto joutuu joka ikinen päivä koetukselle. Näin ollen se tarjoaa laajan valikoiman voiteluaineita ja nesteitä, jotka on suunniteltu maksimoimaan polttoainetaloudellisuus, vähentämään käyttökustannuksia ja lisäämään ajoneuvokaluston tuottavuutta. 

Valmistajalla on tarjota asiakkaalleen ja kumppaneilleen myös erilaisia voiteluaineisiin liittyviä palveluita, kuten kattavaa koulutusta, tuoteopastusta sekä räätälöityä tukea paikallisille markkinoille. Yhteistyökumppaneilla ja asiakkailla on käytössään online-tuotesuositustyökalu sekä mobiilisovellus, jonka avulla löytyy paras ratkaisu kuhunkin kohteeseen. Sen luvataan tarjoavan nopeaa ja tarkkaa tietoa auttaen säästämään aikaa sopivimman nesteen valinnassa. 

Lisäksi palveluihin kuuluu öljyanalyysi, jonka avulla tehdään yksityiskohtainen diagnoosi ajoneuvo- sekä laitekannasta. Nämä tiedot takaavat räätälöidyt neuvot ennakoivaa huoltoa varten, pidentäen ajoneuvojen käyttöaikaa ja alentaen käyttökustannuksia. 

Uusimmat julkaisut

Teos suomalaisen autotuonnin historiasta 

Autotuojat ja -teollisuus ry on julkaissut ensimmäisen sadan vuoden taipaleestaan historiikkiteoksen Sata lasissa – Autotuojat ja -teollisuus ry 1925–2025. Teos luotaa autotuonnin vaiheita vuodesta 1925,...