Kaukokiito julkisti uuden viisivuotisen liiketoimintastrategian keväällä, ja sen mukaan yrityksen kaiken toiminnan keskipiste on asiakas. Uuden strategian myötä Kaukokiito halusi myös raikastaa brändi-ilmettään, mutta säilyttää samalla kiintopisteen juuriinsa.

”Paras asiakaskokemus syntyy luotettavista toimituksista, paikallistuntemuksesta, erinomaisesta asiakaspalvelusta, ammattitaitoisesta henkilöstöstä ja uudenaikaisesta kuljetuskalustosta. Nämä kaikki yhdessä muodostavat Kaukokiidon korkean laadun, ja näissä asioissa haluamme jatkuvasti kehittyä ja olla parhaita”, Kaukokiito tiedottaa uuden strategiansa myötä.

Tämän strategialinjauksen ohella Kaukokiito päätti myös raikastaa brändiään, ja tuoda sen omien sanojensa mukaan 2020-luvulle. Osana brändiuudistuksen kokonaisuutta Kaukokiidon logo uudistuu, mutta muistuttaa silti sopivasti myös vanhaa tuttua, yli 20 vuotta käytössä ollutta logoa.

Nykyinen eli kohta jo ”vanha” logo on palvellut yli 20 vuotta.

Nykyinen logo on palvellut yli 20 vuotta, ja se on tuttu kaikille tien päällä liikkuville. Uusi logo näyttää edelleen tutulta, mutta on yksinkertaisempi, mikä tekee siitä Kaukokiidon mukaan voimakkaamman ja modernimman. Liikemerkin kaareutuvat osat kuvaavat liikettä, eteenpäin menemistä ja kehittymistä, yritys tiedottaa.

Uusi logo on jo käytössä, mutta sen päivittyminen kaluston kylkeen ottaa aikansa.

Ensimmäiset uuden brändi-ilmeen saaneet ajoneuvot voi jo bongata liikenteessä. Kaluston uusiutuminen ottaa aikansa, ja tältä osin uusi ja vanha logo jatkavat rinnakkaiseloa vielä pitkään.

Brändiuudistus sisältää usein toki paljon muitakin asioita kuin logomuutoksen, ja näin on tälläkin kertaa. Brändin ydin lähtee Kaukokiidon mukaan yrityksen arvoista, missiosta ja visiosta. Visuaalinen ilme kokonaisuudessaan, tapa viestiä ja kommunikoida asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa vaikuttavat mielikuvaan. Viime kädessä aina ihmiset ja tekemisen tapa muokkaavat ja vahvistavat brändiä haluttuun suuntaan, Kaukokiidolla tuumaillaan.